Tuesday, September 08, 2009

perempuan suka ckp banyak berbanding lelaki

kajian mengatakan bahawa wanita lebih banyak bercakap dari lelaki dengan purata sebanyak 20,000 perkataan yang dituturkan seorang wanita berbanding lelaki sebanyak 7,000 patah perkataan setiap hari. Bagi aku, aku langsung tak menafikan pernyataan ni. Memang betul. Perempuan memang banyak cakap. Perempuan banyak yang macam Joyah. Tapi bagi aku setiap perbuatan ada sebabnya. Selidiki senario di bawah:


Di rumah (exaggeration of Kejoyahanness of women):


Bini: ishh..abang ni, balik keje suka sepah stokin rata-rata, penat tau nak kutip. kalau abang nak gajikan maid untuk saya tak apalah, ni rumah dah lah kecik sakit mata tau bang. (31 words)

Laki: ok,ok abg kutip la ni. (4 words)

Bini: macamana keje hari ni bang?(4 words)

laki: biasa je. Yah? (3 words)

bini: yah penatlah hari ni bang, harga ikan, cili, bawang semua naik lagi, abang pulak bukan nak kasi duit lebih kat yah, terpaksa lah Yah budet-budget. Takleh lah pi salon set rambut 3 kali seminggu lagi. Gaji abang bila nak naik lagi? anak kita tu abu tu pulak dah pandai melepak dengan kawan2 dia pulak. Abang nasihatkanlah dia, cakap saya ni dah tak lalu dia dengar. Pastu tadi jiran kita tu tadi beli sofa baru, rumah kita ni asyik pakai kerusi rotan lagi. Bila kita nak tukar ni bang. Saya tau la bukan raya lagi, tapi apa salahnya, untuk abang jugak, tenangkan minda bila balik umah, hati pun senang.(108 words)

Laki:Hmm.... ( is that considered a word?)


suasana dating bf & gf:

awek: apa yang you fikirkan? (4 words)

Balak: tak ada pape. (3 words)

awek: tipu, kenapa you senyap je. Termenung jauh plak tu. You dah ada perempuan lain ye. Cakap, apa kurangnya i ni. Dah banyak i berkorban untuk u. tapi u??(28 words)

balak: ish..mana ada la. (4 words)

Awek: baik u cakap betul-betul. I tak suka lah u main-mainkan i.Kalu you dah tak suka i, u cakap je lah. I bleh terima.(24 words)

Balak: betul ni. I luv u lah. (6 words) (walhal dalam kepala otaknya sekarang tengah memikirkan kenapa czech republik bleh kalah dengan ghana)


girls hang out:

vbahfvsagfatgagfadhgvshfgdvsfabajdf fhfsda#!%R#!%^$U#^#&!*#&!^#VHVSBVTfshdgsbdftbsfhsogu9
0uhroh4y84bnmgjrngknhg1526
4141RHUT3T9DSNGHDSGJpotpetpotpetblablablabichybitchytalk,
girliegirliestuffngumpat
ngumpatngumpatblablabalaaaa (uncountable)


boys hang out:

GOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!! (1 word)
( And after a while totally checking out those hot sexy barely dressed chicks beside their table with their own uncontrollable imagination)


MEN AND THEIR IGNORANCE AND MIND FULL OF SEX.

All in all, men and their behaviour are mainly the source of our conversation topic. Partly because women are super caring human race and we like to practice our motherhood nature as much as we can to bring peace to the world. Sharing is caring. Sharing information is a communication. Communication is a way of understanding. We would like to understand what's going on inside every single people mind in our life. That is what caring is all about.So can you blame us? Can you? I rest my case.

btw
I think i have lost some weight.

Life is brilliant.

Already 9 months. Time really flies. I'm scared.

But i have lost some weight. Yes.

Life is good. At least For Now.
Aku teringin nak Milo Ais Bungkus Ikat Tepi.

" Stressed spell backwards is Desserts, Coincidence? I Think Not "

7 comments:

irdhi_hayati said...

dialog2 tu ko buat sendiri or ko cpy paste dr org?
klu buat sendiri..aku leh ckp...i'm impressed hohoho

irdhi_hayati said...

hana, apa yg nine months? nk th gak leh??

hANa said...

yes...do impress (and bare..) with me eh
its based on my conversation with my colleague.bile masing2 mengadu pasal awek balak n laki la most of the time

its september oready.thats wat i mean
kalo by year aku da consider 27 la ooi
even am not celebrating my 26th lagi

life is not fair (who said it is..)

ha3

irdhi_hayati said...

hahahahha
aku gelak lagi lah hahahahhahaha
okeh, aku rasa ko mesti muak tahap cipan dengar cite pasal laki, balak ,n etc...thank god ada org yg nk mai kat aku cite bende gitu..klu x aku rs mmg akan dpt ayat sarkastik or org pengsan tgk aku buat muka..

ouh september...x yah risau pasal umur..it just a number...hehehe..mona fendy dulu umur 38 pun g ngaku 48..

Radin Hairi said...

ah, takde2. sesuka ati label lelaki neh. labelling IS ignorance.

I rest my case :P

hANa said...

naseb la aie

ni blog aku n aku pompuan
suka ati aku nk main label2
ko buat la gak kat blog ko
nanti bley bg ayat sama kat aku blk
ha3

Radin Hairi said...

malas aku, saje be-drama kt comment blog ko wawawa